Her skrives det om stort og smått om ting som har hendt meg og mine i det siste!
Jeg har laget en ny gjestebok, så signer den gjerne. Alltid hyggelig å se hvem som har vært på besøk!


tirsdag, januar 02, 2007

Første arbeidsdag er over.....






Ja... da var som sagt første dag på jobben over!
Har fått omvisning inne på Prior (Jada.. fått nytt navn: Nortura, men bare så du vet hva jeg mener liksom... c'',) ) og må si at jeg er meget imponert! Kan fortsatt spise kylling for å si det sånn..hehe! Fikk også hilse på masse nye mennesker/kollegaer i dag og gleder meg til å bli bedre kjent med både dem og systemet. Blir spennende!
Har gledet meg lenge til å komme i gang nå ja!!

Og typisk nok så har ikke tanna min blitt noe bedre, og følte riiimelig på at jeg måtte til tannlegen første dag på jobb!! Huff, og huff!!
Men var ikke annet å gjøre enn å bestille time og håpe på at tannlegen kunne fikse problemet... for har hatt vondt lenge nok nå! Eneste gangen jeg har sovet natten igjennom de siste dagene er på x-antall Bailyes..hehe!!
Fælt å le da, men.. hva annet skal en gjøre liksom??

Sjefen min foreslo en tannlege som han var fornøyd med.. en som var snill og som tok hensyn til det faktum at denne dama virkelig HATER å gå til tannlegen!
Det er ett eller annet som får meg til å svette og skjelve bare ved tanken på å skulle dit!
Og nå denne gangen så var det jo mest sannsynlig trekking som ville stå på agendaen!
Nei, nei....nei.... og nei!!
Vel.. møtte opp til timen jeg, og fikk skuffende beskjed om at jeg var satt opp til en annen tannlege...
"Hva???" ...
"Jeg skal jo til den søte snille damen som ville gjøre tannlegeverden til en lek!!"
Stian ringte mens jeg satt på venteværelse og fikk vite at han jeg var satt opp til var flink og at han også ikke var FARLIG!
Vel, uansett.. ut kom han og hentet meg!
Da jeg kom inn på undersøkelsesrommet behøvde jeg vel ikke si med så mange ord at jeg var nervøs... tipper at han så det ganske fort ja!
Han spurte om ting jeg ikke svarte på engang.. snakk om å være en liten unge på egenhånd.
Det er flaut syns jeg! (emh.. og derfor skriver jeg det her?!?! logisk)
Det er vel den "voksne delen" av meg som kan si det som det er.. at JA.. jeg er redd jeg!!
Men for hva egentlig?? Det er jo ikke selve legen.. det er jo ikke personlig liksom.. er jo ikke det.
Har prøvd å skjønne hva det er som gjør at kroppen og tankene reagerer som det de gjør, men... hva er det egentlig som er farlig?? Er vel ingen som har dødd i en tannlegestol?
Er det borringen?? pirking? blåsing?suging?sprøyten?
Er det det lille runde speilet som er farlig??
Nåja.. så ille er det ikke, men tror det er det å ikke ha kontrollen liksom.. ikke det at jeg er en kontrollfrik, men en har ikke akkurat så mye en skulle sagt når man har alt mulig rart i munnen...
Nei jeg vet ikke jeg.. blir i allefall lammet så fort jeg er inne hos tannlegen!


MEN.. uansett.. dommen var at jeg må opereres i Oslo og en annen visdomstann ble trukket!
Visdomstannen i "etasjen" over lå nemlig og gnagde på den under.. og klart.. det betente tannkjøtten i mellom... vel.. ikke SÅ gunstig! Men, men..
Må si at jeg er mektig imponert over hvor lett det egentlig var å fjerne en tann..
Da han sa at han måtte trekke en ANNEN i tillegg til den jeg har problemer med så må jeg si at det var en rimelig nedtur, men herregud!! Det var jo null problem!!
Gjør det jo ikke akkurat for morro en annen gang, men trodde det skulle være mye verre!
VERRE blir det vel den dagen da jeg skal inn til Oslo, men... får ta det som det kommer!!
*Puuuuuuuuuust inn..... puuust uuuuut!*

Får nok ikke time før i februar så må nok tygge noen Paracet i mellomtiden.. og Paralgin Forte.. blir rimelig svingstang, men alt for å få sove!!

Hadde ikke hull da... Flink pike det!! Gullstjerne til meg!! Tralalalalaaaa!!

Nei.. ble mye tannlegeprat her nå, men.. pøtt sann!!

Min blogg.. så jeg skriver det jeg vil!! Muhahaha!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar