Her skrives det om stort og smått om ting som har hendt meg og mine i det siste!
Jeg har laget en ny gjestebok, så signer den gjerne. Alltid hyggelig å se hvem som har vært på besøk!


mandag, mars 01, 2010

Frustrert "frue"!
Er ikke bare i Wisteria Lane de befinner seg gitt.
Her i Askim er det ei ganske så frustert dame om dagen.. (Oih.. kalte meg for dame... skummelt....)
Her er det full kaos.. Isabella er syk for ørtende gang..stakkars... går på pencillinkur nr 2 på under 4 uker. Ikke så lenge siden hun hadde omgangssyken heller. Nå hoster hun stort sett bare, men spiser veldig lite. Og du vet.. syke barn.. de er sutrete og veldig vanskelig å tilfredstille. Iallefall når utgangspunktet er ei lita jente med divenykker verre enn Jennifer Lopez og Mariah Carrey.. c'',) (Ikke det at jeg kjenner dem... men... jaja.. dømmer litt der...og Bella er jo ikke SÅÅÅ ille...men..jaja.. du skjønner! )
Men stakkars... ikke noe morro å være syk, og jeg skulle veldig gjerne tatt hennes plass, men er jaggu ikke alltid lett å være mamma heller. Dennis er Dennis.. og har forsåvidt ikke gjort så mye ut av seg på sykdomsfronten. Hadde jo et kraftig utslett her for ikke så lenge siden, men er ellers veldig lite syk *bank i bordet*.
Men så har vi lille Adrian da... huff.. han har begynt å hoste stakkars..lille kroppen! Det surkler i brystet hans og jeg kjenner at det skraper i han når han puster. Håper det blir med det, og at det går over snart. Er ille nok at snuppemor er syk. Forskjølelse på en 3 mnd gammel gutt er ikke noe særlig! Har nok blitt smittet av storesøster, men vanskelig å unngå det. Hun hoster jo så mye stakkars.. også er det i tillegg veldig vanskelig å holde seg unna lillebror. Må kose og klemme. Gudene skal vite at jeg har hatt dårlig samvittighet for "Nei, Isabella.. Ikke så nærme.. du er syk!" - "Isabella.. ikke hoste over han da!".. Huff.. ikke så greit å være 3 år og syk heller.. (Jada jenta mi.. vet du er snart 4 år)

Det som er verst nå om dagen er gulpingen til Adrian. Jeg blir sprø... Har ikke først skiftet på han så må jeg gjøre det på nytt. I natt var det utrolig vanskelig å få han til å sove.. og ikke minst slutte å gulpe! Jeg fatter ikke... det kom, og kom... og kom............og kom.........................og kom!
Det bare piplet ut av munnen hans. Skiftet body/pysj 5 ganger i løpet av en time... og da er det sånn at jeg hadde godtatt en liten våt flett.. men han ble gjennomvåt hver gang. Turte ikke å la han ligge i sengen.. han badet jo i gulp stakkar. Redd han skulle få det i halsen og få pusteproblemer. Så det endte med at jeg satt med han i armene mine med masse håndklær og gulpekluter... han sovnet tilslutt.*fjo* Fikk bygd opp litt i min egen seng, og fikk lagt han ned. Så han har ligget i oppoverbakke i natt.. virket litt som det roet seg da. Gulpet, men ikke like mye. Med mindre det rett og slett ble tomt. Han våkner av at han gulper stakkars.. ikke lett å sove da. Hverken Dennis eller Isabella var så veldig gulpete, men Adrian tar kaka. Begynner å bli desperat her. Til tider er det så ille at jeg omtrent ikke vet hva jeg skal gjøre.. Snakk om frustrert frue da! Gurimalla.. Er jo selvfølgelig ikke noe godt for han, men jeg får liksom ikke gjort noe. Har lest endel på nettet, og der står det mange tips..Som feks. "Sitte" litt etter et måltid, rapes mange ganger i løpet av mating, bygge opp sengen... Er jo også morsmelkserstatninger som skal være bra for gulping osv.. men jeg vet ikke. . Virker håpløst!
Har du noen tips så tar jeg de gjerne i mot.
Er nok lukkemuskelen hans som ikke er helt moden enda, Reflux eller hva de kaller det.. Men det gjøres ikke noe med det med mindre barnet ikke får i seg nok næring. Det tror jeg han får c'',) Legger i allefall på seg som han skal. Han veide forøvrig 5900 gr på torsdagen.. ikke dårlig bare det!

Må samtidig skryte litt av Isabella da! Hun var hos legen på fredagen pga høy feber, tung pust og mye hoste. Er jo ikke så lenge siden hun var der med bronkitt så hun husket at hun kom til å få stikk i fingeren. Hun HYLTE sist! Nå hadde hun bestemt seg for å ikke gråte. Jeg sa jo selvfølgerlig at det er lov å gråte hvis hun ville. Vi ble enige om at vi skulle dra dit..også skulle hun gråte hvis det var vondt. Jada.. hun er litt vesle voksen.. og jeg nevnte vel Divatendensen?hehe! Vel... uansett.. vi kom inn for å ta CRP-prøven, og hun var helt stille.. ikke så mye som en knyss. Snakket litt med damen gjorde hun jo.. men da hun ble stukket så peip hun ikke engang. Stolt mamma! Og inne hos legen så gikk det like fint. Gapet fint opp og svarte på det hun fikk spørsmål om. En halsinfeksjon og litt til var konkluksjonen til legen. Så nå er det som sagt ny medisinrunde. Og jeg må si.. Det er ikke noe problem å få det i henne! Hun er kjempeflink!
Også hadde hun jo den kuleste legen noen gang.. fikk nemlig beskjed om at hun måtte spise masse is... Snakk om ei bleik lita jente som strålte av glede! c'',) Får nemlig ikke i henne så mye om dagen.. så is var lurt!

Dennis tok som nevnt i et innlegg tidligere noen evnetester forrige uke. Det er noen tester de tar for å se hvordan han ligger ann i forhold til løsing av oppgaver, konsentrasjon, lesing, fag osv. Var en prøve på torsdagen, og en på fredagen. Han var så flink atte. Store gutten til mor det! Blir spennende å se hva de sier. Har nok blitt litt bedre enn forrige gang! c'',) Har forresten søkt om å få fortsette på samme skole som der han går nå. Det er nemlig en som ligger nærmere oss, og det er i utgangspunktet der han "hører hjemme". Men jeg har et sterkt ønske om å ikke ta han ut fra det miljøet han er i nå. Så vi får krysse fingrene for at det går bra!

Oih.. dette ble mye tekst..hehe! Jaja.. sånn er det når skravla går ;-)

Sjalabais

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar