Her skrives det om stort og smått om ting som har hendt meg og mine i det siste!
Jeg har laget en ny gjestebok, så signer den gjerne. Alltid hyggelig å se hvem som har vært på besøk!


torsdag, mars 25, 2010

Legebesøk

De to siste dagene har det vært kontroll hos Øre/nese/halslege for de to eldste gullene mine. Dennis sjekket nesen etter polypp eller noe lignende ettersom han "snufser" veldig mye, og Isabella skulle sjekke mandlene. Og jeg må si at jeg er kjempe stolt av de begge to. Dennis var førstemann ut i går.
Han gruet seg litt, og var litt redd for hvordan legen skulle kunne se oppi nesen hans når den forrige ikke klarte det. Han trodde han skulle få en slange med kamera oppi nesen. Da han kom inn til legen var han veldig stille. Så med store nysgjerrige øyne på legen og alt utstyret han hadde. Det ble sjekket både i nesen, øyne og i halsen.. og han satt pent og pyntelig hele tiden. Han fikk en langmetall"stav" ned i halsen, og han sa ikke så mye som et pip. Stolt mamma.. og lettet ikke minst.. Var litt redd for at han skulle protestere.. men nå begynner han å bli såpass stor at han skjønner at det ikke er så veldig farlig akkurat. Legen trodde det var allergi som var syndebukken for snufsingen så får håpe at det hjelper med Zyrtec. Godt at det ikke var noe "oppi" der!
Fikk "Moonwalker" som "flinkguttpremie". Stolt. Digger Mr. MJ!
Isabella skulle i ilden i dag. Hun hadde time i Drøbak så det ble en liten kjøretur på oss. Bestemor ble med slik at hun kunne ha Adrian ute på venterommet. Jeg vet nemlig av erfaring at hun er en litt verre nøtt å ha med på slikt. Er jo ikke akkurat så rart etter alt hun har vært igjennom tidligere.
Hun fikk nemlig operert inn dren i ørene da hun var to år, og samtidig fjernet de en falsk polypp. Så det var en del kontroller hvor jeg måtte holde henne fast slik at de fikk renset ørene hennes. Så kan si jeg var veldig spent på om hun ville huske stedet og legen. Da vi kom opp var hun litt skeptisk, men rolig. Så seg litt rundt. Nevnte ikke noe, men det var noe som gjorde at jeg fikk inntrykk av at det var NOE "inni" henne som gjorde henne litt engstelig. Det var en annen lege denne gangen, og dermed et annet undersøkelsesrom, så hun kom ikke tilbake til der hun var sist. Sikkert veldig bra! Inne hos legen ble mandlene undersøkt og ørene sjekket for dren. Mandlene var fine så hun trenger ikke å fjerne dem foreløpig. Og bra er det! Det ene drenet var borte, mens det andre lå inne i øregangen på høyre side.
Vi fikk se det på en skjerm.. skummelt, men ganske spennende alikevel. Legen fjernet drenet med en lang tang. Isabella ble litt redd så hun gråt endel stakkars. Drenet ble lagt i en liten boks, og puttet forsiktig i lommen hennes. Skulle ha med den hjem ja c'',)

Så skulle trykket i trommehinnene samt hørselen sjekkes. Vi ble med inn på et annet rom hvor hun satt med noen bilder og pekte etterhvert som damen i øretelefonene sa et ord. Jeg satt og så på henne der hun satt. Lille jenta. Fulgte pliktoppfyllende med på hva som ble sagt. Pekte på "fly", "båt", "kake" osv.

Det er sånne øyeblikk verden stopper litt for meg. Du vet når du sitter der.. ser på hvordan ting har utviklet seg.. Det er slike øyeblikk som får deg til å forstå hvor sårbare de egentlig er. De kan den ene dagen stå og skrike til deg. Trasse og trampe i gulvet, mens dagen etter sitter de der rette i ryggen og leverer over all forventning. Som når Adrian sovnet her forrige dagen (jada.. han sover rett som det er.. men det er noen ganger...) Han lå der så fredelig og sov. Armene rett ut til siden.. nesen i været og øyelokkene var som silkegardiner som hadde rullet ned over øynene. Nei.. verden stopper opp litt.. jeg suger det til meg.. smiler litt for meg selv og føler meg heldig. Det er sånne øyeblikk en merker gleden av å være mor. Det er de øyeblikkene man burde putte på en boks og ta frem de dagene da ungene slår i bordet og roper hvor teit du er! Man må i allefall ikke glemme dem!

2 kommentarer:

  1. Det må jeg si, flinke barn. De har jo en flott mamma å se opp til. Masse glad i dere alle sammen. Klem fra en stolt mormor

    SvarSlett
  2. Nååh.. koselig! Takker og bukker. Eplet falt ikke så langt fra stammen den dagen i februar..hehe!

    SvarSlett