Her skrives det om stort og smått om ting som har hendt meg og mine i det siste!
Jeg har laget en ny gjestebok, så signer den gjerne. Alltid hyggelig å se hvem som har vært på besøk!


onsdag, juni 02, 2010

Me, myself and I

Vel.. må si at jeg er litt stolt av meg selv. Føler at jeg ENDELIG har kommet meg inn i riktig modus hva slanking angår.. Nei, nei.. heter ikke det… Føler meg på riktig spor når det gjelder å få en sunnere livsstil! Har liksom sagt så mange ganger at NÅ…nei..nå…. NEI.. NÅÅ.
Men føler at viljen er på plass nå. Jeg føler meg motivert!
Jeg mener.. jeg er vel (med den straaaaakeste holdningen EVER) ikke mer enn 1,60 cm (burde skrevet ennoenogfemtinærmerebestemtfemtisyv...på en god dag..)..og jeg er vel om omtrent like brei som jeg er *kremt* høy. Jaja.. overdriver her… (Og takk for det!), men for enkelte så er jeg nok lettere å gå over enn rundt! Thihi! Poenget er at jeg er stor.. større enn det som er godt for meg.. og det skremmer meg litt. Redd jeg er en tikkende bombe med diabetes eller hjerteproblemer for å nevne noen!
Så nå har jeg begynt den laaaange veien mot målet.. et sunnere liv! Og ja… et smalere liv også ;-) Har jo gått ned litt fra før av, men har klart å suuuge til meg noen barselkilo. Du vet… gå hjemme hele dagen… skapene på kjøkkenet er litt for lett tilgjengelig ”noen” ganger *kremt*. Vel..siden november 08 har jeg gått ned 16 kilo… Totalen var egentlig på rundt 19 kg, men gikk som sagt opp igjen.. Har jo vært gravid i mellomtiden, men det teller ikke! Gikk på vekten på mandagen og den viste at jeg har klart å ta av meg 3 kilo.. så nå er jeg på minus 16. Men vet du.. Syns liksom det er litt vanskelig å tenke meg hvor mye 16 kilo EGENTLIG er.. Ser det for så vidt når jeg ser på noen gamle bilder kanskje, men som jeg har skrevet tidligere i bloggen så føles det som den samme jenta når jeg ser i speilet.. Nåja.. sett bort ifra at alle kiloene og 3 graviditeter virkelig har gjort sitt med tyngdekraften….

Vel..uansett... for å prøve å tenke meg hva så mange kilo er sånn på "ordentlig" så gjorde jeg følgende:
Hadde ikke så mange melposer, men med litt klipp og lim gikk det nesten bedre enn tårnet det hadde blitt på kjøkkenbenken!... Uansett.. det er endel mel.... eller for å si det på en annen måte:

4 stk nyfødt Adrian utgjør litt over 14 kilo... så det er faktisk MER enn fire små herligheter.
I dagens vekt ville det vært over 2 stk ettersom han veier ca 7 kg... og han er tung å bære på om dagen..

Så ja.. jeg følte at dette åpnet mine øyne litt! Jeg har allerde kommet lang.. men jeg skal videre! Sommeren er her, men jeg har ingen planer om å ende opp i bikini.. men jeg har lyst til å se på meg selv og kunne si at jeg har gjort en bra jobb. Kunne si til meg selv at NÅ er jeg fornøyd! 10 kilo er første mål.. og ettersom 3 av de allerede er borte... gjenstår "bare" 7 kilo! Blir spennende!

3 kommentarer:

  1. Åh, ikke snakk a. Heldig som jeg er jeg 1,70 höy, og ikke fullt så bred...men det föles kjipt å väre 10 kg fra trivselsvekta. Å, gå hjemme med skapene er ikke farlig, värre på jobben. Men der rötrer jeg på meg utrolig nok mer enn hjemme:P

    Masse lykke til med på-vei-til-målet:D

    SvarSlett
  2. Haha, den tegningen er så fantastisk bra :-P

    Går ikke videre bra med slanki... nei, en sunnere livsstil her heller, gitt. Har vært veldig flink et par dager, men så skulle jeg stikke på butikken en liten tur ista, og dermed ble det med litt av hvert, dessverre. Motivasjon? Hvis du finner den, kan du sende den denne veien også?

    SvarSlett
  3. Ja, Lisa..kunne tenkt meg å vært 1,70. Hadde vært noe... Men ettersom ikke høyden er så lett å påvirke får jeg konsentrere meg om bredden..hehe! Og ja, Annicken.. butikken kan være en utfordring! Og hvorfor i all verden må da alle ha sjokoladehyllene akkurat der man står og venter i kø. Er de klar over hvor mange gangen en stakkar er nødt til å overbevise seg selv om at det faktisk ikke er så lurt med sjokolade akkurat nå? Eller isen.. Oih.. her snakker vi svakhet! Sukk! Men som sommeren er det lov med en is altså..Basta! Føler som sagt jeg har funnet motivasjon nå.. og det er deilig! Er ikke overhysterisk, men føler at jeg er klar for å være litt streng med meg selv. Rart det der... den kommer liksom ikke før du virkelig er klar på en måte! Samtidig så nytter det ikke å sitte og vente på den heller! MEN..så gjenstår det å se da.. om den har kommet for å bli eller ikke! Du vet.. helgen har kommet.. go' været er her.. og ja.. lysten for å kose seg litt ekstra.. DEN er jo der!

    Takk for lykkeønskningen forresten! Dette skal gå veien ;-)

    SvarSlett