Her skrives det om stort og smått om ting som har hendt meg og mine i det siste!
Jeg har laget en ny gjestebok, så signer den gjerne. Alltid hyggelig å se hvem som har vært på besøk!


søndag, juni 13, 2010

Snur seg fra rygg til mage

Var på 6 mnds kontroll på helsestasjonen om onsdagen. Han hadde gått opp en god del siden sist. Ved forrige kontroll hadde han nemlig gått litt ned på kurven sin, så da bestemte mammaen hans seg for at han skulle få litt mer fast føde. Har egentlig mistenkt at et grøtmåltid på kvelden ikke lenger er nok, og fikk igrunnen det bekreftet da jeg så hvordan kurven gikk. Mer mat har gitt resultater for han har gått opp nok til at han er tilbake der han skal ligge på skjemaet. Han skåret derimot litt lite på den grovmotoriske biten av utviklingen frem til nå. Han er nemlig ikke av den typen som har følt noe stress med å snu seg over på magen, eller å stå på beina når vi holder han på fanget. Han har det greit liggende på ryggen med beina i været.. tyggende/sugende på en eller annen leke. Men nå ble vi satt opp til time til ny fysiosjekk. Hadde jo KISS 2, så helsesøster lurte på om det kunne ha noe med "problemet" å gjøre. Nå skal det sies at jeg ikke har vært særlig beskymret over at han ikke snur seg enda.. Har heller tenkt at alle er forskjellige, og at en eller annen dag så gjør han det. Men må jo innrømme at jeg gjerne skulle sagt ja da hun spurte ettersom de fleste allerede behersker den fantastiske prestasjonen det er å få vridd seg såååå langt rundt at de faktisk havner på magen.

Så.. for å komme til poenget... ;-)

På torsdagen (altså dagen etter timen på helsestasjonen) lå lillemann på gulvet og lekte. Jeg gikk inn i stuen med en flaske melk..noe han så... ble spinnvill og strålte.. Maaaat.. Jeg oppdaget at melken var litt i varmeste laget..snudde på hælene og gikk inn på kjøkkenet for å skylle den litt under kaldt vann!
"VæææÆÆÆÆh!" Oih..oih.. en greit sinna gutt hylte ut.. Han skulle jo ha melk.. Hadde mamma misforstått alt eller? Hadde jo vist at han ville ha jo.. Kom han til å sulte nå?
Da jeg kom tilbake etter ikke lange stunden lå han neeeesten på magen...

"Oih...oih.. såååå flink gutt!" (Kjempestolt mamma her nå... og henter kameraet for å ta et "sehansnursegnestenrundt-bilde").. Og vips..så fikk han med seg armen og skulderen. Han lå på magen!

Og hva skjer?? Vel... stakkar'n blir jo mer desperat! HALLO... hvor vanskelig er det å skjønne at jeg vil ha den melken... "Hei.. ikke sett den fra deg da... plukk meg opp, og gi meg mat! NÅ!"
Så før du vurderer å ringe barnevernet for barnemishandling og nekt av mat så får jeg vel si at han ble god og mett ikke så lenge etter dette bildet ble tatt!

Vel, ikke dårlig det.. Var jo bare det som skulle til.. Få han skikkelig oppgitt og sint var jo løsningen!
Huff.. stakkars gutten til mamma! Må jo også tilføye at senere samme kveld snudde han seg igjen. Også denne gangen uten øyevitner. Ligger nemlig alltid heeeelt mutters, mutters alene. Var ikke verre enn at moder'n var en tur på do, men før jeg rakk å komme tilbake hørte jeg en litt forsiktig sutring..
Litt fortvilet over at han plutserlig lå på magen, men smilte som en sol da mamma skrøyt over ferdigheten som han hadde lært seg i løpet av dagen.


Fant forresten et gammelt innlegg her på bloggen hvor det er Isabella som snur seg for første gang.. morro! Klikk HER for å se innlegget

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar