Her skrives det om stort og smått om ting som har hendt meg og mine i det siste!
Jeg har laget en ny gjestebok, så signer den gjerne. Alltid hyggelig å se hvem som har vært på besøk!


torsdag, februar 11, 2010

Igår kveld så jeg at Dennis var rød i nakken og rundt på halsen. Jeg dro opp t-skjorten hans, og der fikk jeg se stoore områder med hovne utslett på overkroppen hans. Han hadde det fra halsen og ned til lysken, men ikke på beina. Heiv han i dusjen for å få vasket bort eventuelle småtteri som kunne ha forårsaket det. Klagde på kløe stakkars, men sovnet til slutt. I morges var det borte, med unntak av litt irritert hud bak det ene kneet. Tenkte at det hele var over, og sendte han på skolen. Ved ti tiden ringte de fra skolen, og sa at han var full av utslett igjen. De nevnte at det kunne se ut som elveblest. Jeg googlet litt og fant bilder av andre med elveblest, og må si det lignet veldig på det jeg så i går. Ringte legen i stad, og har fått time kl 15.00 i dag.
Da jeg kom på skolen fikk jeg se han, og må si han er verre enn i går. Tok noen bilder, så du kan se selv. Ble litt lyse, men ser kanskje litt for det? Syns du det ser ut som elveblest?
Nå er det også på beina, og utslettet er kjempe varmt å ta på. Han har ikke feber, men huden der utslettet er minner om en febervarm kropp. Stakkars lille vennen til mor. Har lest at dette kan gå fort over.. så håper det!

***********************
Vært hos legen:
Ettersom timene gikk i forkant av timen ble utslettet verre.. han fikk i ansiktet og det var nesten så jeg kunne se det komme. Ørene ble røde og hovne, og han fikk prikker og hevelser over hele kroppen. Stoore røde felt på beina, overkroppen og armene. Dommen ble en allergisk reaksjon. Gudene vet hva, men han fikk en sprøyte med Adrenalin. Og i løpet av et par minutter var alt utslettet i ansiktet borte.. var riktig nok litt igjen på kroppen, men da vi var kommet til Mona(står mer over) var alt mer eller mindre borte. Utrolig rart!
MEN.. desverre... etter noen fine timer ble han sakte, men sikkert verre igjen. Merket at han begynte å klø seg på magen uten riktig helt å tenke på det. Og ganske riktig... det kom igjen! Merkelig. Ansiktet og kroppen er full av røde felt og klør som tusan stakkars. Fått Zyrtec, og etter nok noen timer så ser det ut til at det roer seg! Krysser fingrene, for han har det ikke godt nå!

2 kommentarer:

  1. Stakkars Dennis! Ser ut som elveblest ja, hadde det selv da jeg var liten, hjalp med en allergipille. Hvordn gikk det med vaskemaskinen deres? Kjempefin crankypants du har laget oxo, imponert! Klem S

    SvarSlett