Her skrives det om stort og smått om ting som har hendt meg og mine i det siste!
Jeg har laget en ny gjestebok, så signer den gjerne. Alltid hyggelig å se hvem som har vært på besøk!


torsdag, februar 04, 2010

Tro det eller ei, men i skrivende stund sitter jeg faktisk på badegulvet og ser på vaskemaskinen. Jeg har nemlig PRØVD å fikse vaskemaskinen. Dumme, dumme maskinen har ikke villet tømme seg ordentlig for vann. Noe som resulterer i LITT vel vått tøy. Og ikke bare det, men den siste hvitvasken min ble farget til grått grunnet gammelt svart vann som lå inni trommelen.. så niiice! Her er gulpeklutene(som det er en del av kan du si), bodyer og hvitehåndkler fått en sjarmende møkkete farge. Å nei.. ikke jeg som har fått surret inn en svart sokk! Ikke denne gangen ;-)
Vel.. uansett... i dag har jeg skrudd av både baksiden og toppen.. løsnet på noen slanger og demontert det jeg tror kan være tømmepumpen. *Klø i hodet* Gjemt inn fant jeg noen mynter.. så jeg håper virkelig at det er de som har blokkert for at vannet skal tømmes. Klarte å løsne båndet til trommelen også, men fikk det på plass.. HÅPER jeg. Så nå sitter jeg her på gulvet... Har satt igang en skylling! Krysser fingre og tær at det ikke lekker vann fra der jeg har løsnet..OG festet selvfølgerlig.. og ikke minst.. at vaskemaskinen klarer sentrifugeringen, og at ikke båndet hopper av. Snakk om spenning i hverdagen. Håper...håper! Er smått avhenging av vaskemaskin på en måte... 5 stk.. 3 unger.. en baby som gulper nonstop, barnehagebarn..skolebarn..ja.. nei.. dette må da gå! Vil helst slippe å bruke noen tusen på ny vaskemaskin ja! Dette skylleprogrammet tar jo en evighet... krysser fingrene!

3 kommentarer:

  1. Hei hei! Så morsomt å lese om livet dere, du har jo blitt en superbra blogger :D Gleder meg til nye oppdateringer! Klem S

    SvarSlett
  2. Hvor gammel er maskina da? Man får fiksa ganske mye gratis når den er mindre enn fem år. Maskina vår havarerte 3 uker før den var 5 år, og vi fikk ny... hehe! :) Men når du er slik handywoman går det nok bra uansett. Håper vi kan møtes snart! :)

    SvarSlett
  3. Maskina er ikke eldre enn 2 år.. så har forsåvidt garanti enda, men her var det mynter som blokkerte, så hadde ikke fått dekt det. Tror jaggu jeg klarte å fikse det!

    Og takk Stine c'',)

    SvarSlett