Her skrives det om stort og smått om ting som har hendt meg og mine i det siste!
Jeg har laget en ny gjestebok, så signer den gjerne. Alltid hyggelig å se hvem som har vært på besøk!


onsdag, februar 03, 2010

Er da det dette må være.. Sitter i det ene øyeblikket og skryter av hvor bra ammingen går om dagen. At Adrian ikke er like ivrig på puppen om kveldene lenger. Ja.. har til og med fått han til å sove i 6 timer i strekk ved enkelte anledninger. I sin EGEN seng og greier. Har sovnet helt på egenhånd, ikke ved puppen som har vært vanlig prosedyre...
Men nå.. sukk! I hele går var det bare sutring og mating. Han var kun fornøyd så lenge han hadde puppen i munnen. Sov omtrent ikke i hele går. Bare små ti minutters økter, og ikke to timer som han har gjort i det siste. Var greit desperat i går kveld/natt.. Han ville jo ikke sove... Sovnet rundt 02.15 i natt. Gjeeesp! Og for å toppe det hele kom Isabella inn til meg kl 05.00.
Lys våken, og klar for frokost! Hun er ikke datter av sin mor for å si det sånn.. Jeg er DØD klokken fem om morran. Fikk gjort en avtale om at hun kunne ligge hos meg og Adrian til vi skulle stå opp, men du vet... Hun vrir og vender på seg. Sukker og blåser luft fra en annen verden. Da klokken ble 06.00 var det opp for frokost, og mor var så trøtt at hun så dobbelt! Etter å ha kjørt ungene til skole og barnehage var det smått deilig å få lagt seg igjen. Og Gudsjelov.. Adrian var enig! Var inne på ammehjelpen.no for å se om det stod noe om økedøgn. Der står det:

Øke melkemengden (økedager)

En økedag betyr rett og slett at man må amme litt oftere enn vanlig, og dette vil øke melkeproduksjonen din. Sett andre gjøremål til side et par dager , og ta det med ro sammen med barnet ditt. Legg babyen til så ofte det har lyst, dette kan i perioder bety hver halvtime. Ikke se på klokka. Sørg for at antall måltider er minst ti i løpet av et døgnet. Det er også fint for melkeproduksjonen om du ammer minst en gang i løpet av natten. Det er viktig at du selv får søvn og hvile.
Økedager forekommer vanligvis rundt 1-3 uker, 6-8 uker og ved 3 mnd alder. Økedagene kan forekomme så ofte som hver 14. dag.

Så er nok det. Jeg er ikke så flink til denne ammingen, men er ganske stolt av at jeg har holdt ut såpass lenge som det jeg har. Fullammet ikke så lenge med de to andre. Men, men.. dette stabiliserer seg sikkert igjen! Krysse fingrene for det!
Og jaggu.. i det jeg skrev det så våknet lilleman(Sovet i hele 30 min nå). Han ligger og søker etter pupp ser jeg... så nå må moder'n til pers igjen!
Jeg har trua... jeg har trua... Har jeg ikke det da?? Har iallefall såre "nipler" for å si det sånn.. men ja.. jeg har trua! c'',)
**********************************************
Så forresten siste episode av 4. sesongen til Bones i går. Jaja,er mye der som er lite sannsynlig osv..osv, men syns serien er fin jeg. Underholdende med litt spenning og humor.Jaja.. så har jeg en forkjærlighet for David Boreanaz som har rollen som Seeley Both, men er da ikke så rart det vel? Syns nå ikke det! Hehe! Vel.. har syns han har vært ganske så sjarmis siden Buffy og Angel tida.. så må jo følge med i utviklingen! Vel..fjortis til side.. gleder meg til neste sesong allerede.. Vet at den går på tv3 om dagen, men vi pleier stort sett å følge med på DVD utgaven så er bare å smøre seg med tålmodighet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar